lördag 1 september 2012

På regeringskansliet - Norrtullsgatan

Reinfeldt (Aftonbladet)
Jag blev uppringd - fanns ju i registret.... 
Hade jag möjlighet att vara med i ett Reifeldtsavsnitt i Partaj på måndag?
Ville jag?


...Jamen det var ju kul att vara mamma till Per Andersson i  Musikvideon förra hösten... 
...Roligt att nonchalera Kazoo på torget vid Fältöversten 
...Kul att titta på inspelning i Filmhuset. 
...Och allra roligast var det  på inspelningen av Far-å-Flyg i våras.

Vi såg ju några avsnitt av Reinfeldt redan i våras. 

Väldigt elakt! Lite fånigt, lite fräckt. Ibland lite väl naivt. Men, det var inte elakare än det man tidigare gjort om kungahuset. 
Sammanträdesrummet - Studentpalatset
Makten må finna sig.

Ur mejlet från Rebecka:
Tid: 9.30- lunchtid (ca 13.00).

Plats: Studentpalatset (Norrtullsgatan 2) 
Säg till i receptionen att du ska vara med på inspelning.
Klädsel: Kostym ”politiker-arbetskläder”.  
Ex. Kavaj, skjorta, pennkjol, finskor.
Vi kan ta med en kavaj till dig. Resten av klädseln får du ta med det du har hemma, närmast möjligt denna klädsel.
Ersättning: 150 kr (betalas ut den 25:e)
Desirée



Jag var tidig 
Bo
- men  när jag kom fram. så satt redan Desirée och väntade vid bordet. 
föredragande

Efter ett tag dök även Sven-Gunnar och Bo upp. 
Vi skulle vara fyra statister. Fyra ministerkollegor, förutom den "föredragande" i försäkringskasseärendet - och hon som grät.... och så "Reinfeldt", Johan Petersson

Vi klädde om , men ingen kollade våra kläder. Ingen fixade det minsta med oss. Vi bara "dög".

Vi väntade - och vi saknade kaffe.

Johan Petersson kom och hälsade - han kände igen mig! Det gjorde han inte förra gången!

Vi började spela in scenerna

Vi lyssnade allvarligt och nickade instämmande till förslagen till ändring av försäkringskassans utbetalningar.


Vi var allvarliga. 
Sven-Gunnar från
Far-å-flyg

Sven-Gunnar fick dock handgripligen se till att Reinfeldt lämnade rummet....Vi höll oss - just så pass - för skratt. 
Men då var vi ju inte i bild heller!

Elina - som gråter senare
fotokillen

Regi - Erik?



Aftonbladets bild av Johans
förvandling till Reinfeldt








min bild av Johan Petersson "Reinfeldt



Vi var klara strax efter tolv.
Och vi fick aldrig något fika - inget kaffe!

Om det blev någon starköls-lunch för Reinfeldt vet jag inte.

Vår ersättning på 150 kr skulle inte räcka långt. 
Men det var i alla fall ett snabbt och ganska trevligt jobb


Programmet



Produktionsbolaget



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar