lördag 5 maj 2012

Filmhuset - Fältöversten - Partaj

Jag hade bestämt mig för att aldrig mera sitta publik i något program.
Men Agnetha hade nyligen berättat hur kul dom haft  på inspelningen av Partaj - och jag hade ju så trevligt på inspelningen av Far-å-Flyg ......så jag anmälde mig. Men jag sa samtidigt att jag inte kunde vara på plats förrän någon timme senare.  Skulle ju klippa mig... Men, jo dom ville ha dit mig ändå!

Vi skulle hålla till i Filmhuset, på bottenvåningen. Gatuplanet.
Flera gamla vänner var där. Dessutom en stor grupp elever ur en Musikalgrupp från Upplands Väsby som skulle använda statistpengarna till något kul.

Jo men visst var det kul!
Och visst var vi statister! Applåderade lite. Applåderade mycket. Fnissade och skrattade - på riktigt och på låtsas!. 


Elsa "fejar basthornen"


Inspelningen gällde varianter/parodier på 
Kulturnyheterna, Kvällsöppet och Betner Direkt("Om min publik började ta mig på allvar  och tänka lite själva skulle jag ta mig fan inte ha någon publik")

Under repetitionerna inför "nästa" avsnitt var det paus för oss.
Då fanns det kaffe, mackor sockerskorpor och godis -mycket godis! 
Det var ju ovanligt många barn med denna gång! 


Angela och Peter 


Lunchtimmen tillbringade jag med Peter och Angela som hade mat med. Vi delade på den och på min medhavda banan

Rolf
 Rolf drog ut, bort mot Vallhallavägen. Elsa och hennes väninnor åt på restaurangen i Filmhuset.
Var skolbarnen åt vet jag inte.

I sista pausen fyllde vi i våra uppgifter - namn adress, telefonnummer, mailadress, personnummer, - och bankkonto så dom vet vart dom ska skicka de två hundra kronorna.


Veronica som hade hand om statistpubliken kom i pausen fram till mig och frågade om jag kunde vara med nästa dag. Det gällde en inspelning vid Fältöversten 10.20.
Det skulle nog bara ta en dryg timme.

Så jag ställde väckarklockan igen.
en lokal tant             Elin, Sam , min väska och Joakim
medan vi väntade och pratade i vårsolan


Väl framme vid samlingspunkten nästa dag, kom Joakim fram till mig och undrade om detta var Fältöversten. - Jovisst!
Vi var i god tid och så vi gick och satte oss på en bänk. Väntade. Så dök Sam upp  - och Elin. Vi var fyra statster.

En mycket pratsam dam satte sig bredvid Joakim på änden av bänken...  Hon gick dock innan vi satte gång med inspelningen

Daniel regisserade
En halvtimme senare kom inspelningsledaren Nina och resten av teamet. Nina bad om ursäkt att vi fått en annan tid och hade behövt vänta.
Ej så blyg Nina    
ett bord sattes upp

Joakim och Elin hela tiden på bänken och i bild






















Kazoo skulle göra en insamling  och försökte få folk att ge pengar till  "välgöring".
Kazoo skulle göra en insamling till "välgöring"
Sam och jag skulle gå förbi från var sitt håll - och kasta en blick på skylten, men nonchalera henne, medan hon förtvivlat sökte vår uppmärksamhet.
Senare kommer en.....


Vi hade en varm, solig  förmiddag med ett trevligt och personligt team.


Statstvännerna har förstås alltid stor betydelse! 
Men det nog ändå hur men man blir bemött av teamet som avgör om man vill ställa upp i fortsättningen.
- Det gäller såväl när man ska sitta publik - som när man bara ska gå över ett torg!




Det grämer mig dock att jag inte hann få en bild på den lilla klirrande kärran i rotting som östermalmsdamen drog efter sig. Hon hade svept en finare fransk sidensjal över flaskorna, men klirret avslöjade henne. Elin och jag log!


Efter en god lunch på Kulturhuset traskade jag sedan åter iväg till Östermalm. 
Det skulle vara casting för ett spelbolag.  Kort filmad presentatio. - för ev callback... 
Knappast troligt. Och föresten - Vill jag medverka?
På castingen träffade  ytterligare några statistkompisar: Pernilla, Angela, Peter och Roger. 

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar