fredag 22 februari 2013

Ljudjobb - Monica Z

I somras var jag med på inspelning av slutscenen i filmen om Monica Zetterlund.   
Vi var många - från alla tider - uppe vid Sofia kyrka. Jag i en knallgul nutidsklänning
(Se  En resa i tiden !)

Nu, mitt i vintern, hade jag svarat på en annons från StellaNova. 
Det gällde en inspelning av kompletterande ljud till samma film.

Vi skulle hålla till i Ljudligans / Chimneys  lokaler på Sturegatan.
Anja Broms statist i samma  film i somras

Det snöade.
När jag kom fram  stod redan Anja och två killar och pillade på porttelefonen.

Erling
Vi tog en kopp kaffe och gick sen uppför den snäva spiraltrappan till övervåningen 


Där uppe satt redan några statister,
bl a Erling från Arvidsjaur och Jan M som jag också träffat flera ggr.
Efter ett tag anslöt sig också Maja.

På plats var också de två "danskarna", regissören Peter Fly och ljudkillen.


Maja med lurarna

Vi var fjorton ljudstatister som trängde ihop oss i den varma studion för inspelning av publikovationer, hurrarop, 

- Jaa!  - Bravo! - och tjut!
Dessutom lite snack i "pausen" i foaje och utanför Nalen, osv. 

Sen delades vi upp . 

Några sjöng. 
Några var på fest hemma hos Monica,  och på fest hemma hos andra. 
Det var prat, skrål och skratt!!

Eva var en ny bekantskap! Hon är ganska ny som statist. Hon jobbar fortfarande och pendlar varje vecka. Vi satt och pratade mellan våra prestationer inne i studion

Ewas varma stövlar
Ewa
Paus



Det var varmt. 

Hon svettades i sina höga stövlar
Jag svettades. 








Jan M

Jobbet tog tre timmar och vi fick våra tre hundralappar. Hyggligt betalt!

Sen gjorde jag sällskap med Anja därifrån. Hon skulle ju med samma pendeltåg. 
En skön promenad.



På väg genom stan ringde Saga om Julkalenderinspelning nästa dag.

Barna Hedenhös         




PS
Rösta gärna på Anjas inläsning!
Storytel.se/talangjakten



1 kommentar: